Όλοι μαζί για το λιμάνι του Βόλου

96

Ομόφωνα ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου την πρόταση που θα καταθέσει προς τον Οργανισμό Λιμένα για διεκδίκηση των χώρων της χερσαίας ζώνης που θα αποδοθούν στην πόλη. Στη συζήτηση προσκλήθηκαν η υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ και οι βουλευτές, αλλά παραβρέθηκε μόνο ο βουλευτής της ΝΔ Χρήστος Μπουκώρος, ενώ δεν προσκλήθηκε ο καθ’ ύλην αρμόδιος πρόεδρος του ΟΛΒ Θρασ. Σταυριδόπουλος.
Στη συνέχεια και αφού γίνει συνεργασία και συνεννόηση, το θέμα θα έρθει ξανά για συζήτηση στο Δ.Σ., παρουσία του προέδρου του ΟΛΒ και θα ψηφιστεί κοινή πρόταση προς το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ λευκό ψήφισαν οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι Γιάννης Λαΐνας και Αχιλ. Καλυβιώτης.
Στη διάρκεια της συνεδρίασης, παραδόθηκαν οι φάκελοι με τα στοιχεία για τις δημοσιεύσεις στους ανεξάρτητους συμβούλους που τα είχαν ζητήσει με την παράκληση του Θ. Θεοδώρου ότι είναι εμπιστευτικά.

Ο εκτελών χρέη δημάρχου Θάνος Θεοδώρου είπε ότι το σώμα καλείται να πάρει απόφαση που θα είναι η πρόταση του Δ.Σ., που θα κοινοποιηθεί στον ΟΛΒ και ευχαρίστησε τον βουλευτή Χρ. Μπουκώρο για την παρουσία του.
«Αυτή την απόφαση – πρόταση θα την αποστείλουμε στον ΟΛΒ. Ήδη κάναμε μία συνάντηση με τον κ. Σταυριδόπουλο και η απόφαση που θα προκύψει μετά από κι από τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΛΒ κι αν χρειαστεί να λάβουμε κι εμείς στο Δημοτικό Συμβούλιο άλλη, θα διαβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ και το Ταμείο με τη σειρά του θα ξεκινήσει διαδικασίες. Εύχομαι για το συμφέρον των πολιτών και της πόλης. να φύγουμε με μία ομόφωνη απόφαση».

Σύμφωνα με την εισήγηση, προτείνεται η επαναχάραξη της χερσαίας ζώνης λιμένος Βόλου ως εξής:
Τμήμα 1ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Πάρκο Αγίου Κωνσταντίνου,
Τμήμα 2ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Συνοικία Παλαιού Λιμεναρχείου,
Τμήμα 3ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και
Τμήμα 4ο περιοχή Αγριάς Βόλου Μαγνησίας από τον κόμβο της Περιφερειακής
οδού έως την περιοχή Σουτραλί Αγριάς στο σημείο που περιγράφεται ως Βίλα
Φλωριά.
Επίσης ο Δήμος προτείνει εξαίρεση από τη χερσαία ζώνη λιμένος Βόλου των κτιρίων των παλαιών Σφαγείων και του χώρου στάθμευσης που βρίσκεται προ των ως άνω κτιρίων. Το όριο της χερσαίας λιμενικής ζώνης στο παραλιακό μέτωπο από τον κόμβο του τελωνείου έως το λιμενίσκο προ του Ιερού Ναού του Αγίου Κωνσταντίνου να μεταφερθεί από το ρείθρο του βόρειου πεζοδρομίου σε απόσταση τεσσάρων μέτρων από τα κρηπιδώματα για την εξυπηρέτηση και τον έλεγχο μικρών σκαφών αναψυχής. Σημειώνεται ότι ο Ιερός Ναός Αγίου Κωνσταντίνου και το οικοδομικό τετράγωνο 2 (Green Park) βγαίνουν εκτός χερσαίας ζώνης λιμένος μαζί με το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου. Επιπλέον προτείνεται να εξαιρεθεί από την χερσαία ζώνη η ακτογραμμή στα Πευκάκια, ενώ όπως τονίζεται στην εισήγηση «τα όποια έσοδα θα απολέσει ο Ο.Λ.Β. Α.Ε. από την μίσθωση κοινόχρηστων χώρων θα τα αντισταθμίσει με τα έξοδα που καταβάλλει για την συντήρηση των χώρων αυτών αφού η συντήρηση θα περάσει στον Δήμο και τις δημοτικές υπηρεσίες οι οποίες και διαθέτουν μεγαλύτερη εμπειρία».

 

Ο Χρ. Μπουκώρος
Ο βουλευτής Μαγνησίας της ΝΔ Χρ. Μπουκώρος, τόνισε ότι αποτελεί πάγιο αίτημα του Δήμου Βόλου και της τοπικής κοινωνίας, η επαναχάραξη και όπως είπε «έχουμε την τύχη στην περιοχή μας να διαθέτουμε υποδομές όπως το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, το Πανθεσσαλικό Στάδιο κ.α. και δεν έχουμε προσδώσει τη υπεραξία στις συγκεκριμένες υποδομές. Δεν έχουμε ασκήσει αποτελεσματικές πιέσεις στην κεντρική εξουσία για να αποδώσουν οι υποδομές στην πόλη».

Με τη συνεδρίαση αυτή, τόνισε, γίνεται καλή αρχή χωρίς να παραγνωρίζω τις προσπάθειες του παρελθόντος. Η πόλη πρέπει να συνεργαστεί με τον ΟΛΒ για να επιτευχθεί ο στόχος. Αν δεχθούμε ότι το λιμάνι είναι ο οικονομικός πνεύμονας, τότε η χερσαία ζώνη που δεν έχει χρήση λιμενικών εγκαταστάσεων είναι ο χωροταξικός και τουριστικός πνεύμονας της πόλης.

Σύμφωνα με τον βουλευτή, όλοι έχουμε υποχρέωση να προσεγγίσουμε με σοβαρότητα και μακριά από παραταξιακές σκοπιμότητες το θέμα και συμπλήρωσε ότι ο Δήμος θα πρέπει να καταθέσει προτάσεις για την αξιοποίηση του χώρου και συμπλήρωσε ότι θα είναι δίπλα στο Δήμο στη σπουδαία διεκδίκηση που αφορά το μέλλον της πόλης.

 

Οι μειοψηφίες
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μαργ. Πατσιαντάς ανέφερε ότι επανέρχεται σε σωστή κατεύθυνση πάγιο αίτημα της πόλης. «Η αλήθεια είναι ότι τα γεγονότα τρέχουν πιο γρήγορα από εμάς και όπως πάνε τα πράγματα βλέπουμε ότι η κυβέρνηση έχει σαν σκοπό να εκχωρήσει τη δημόσια περιουσία και πρέπει να σπεύσουμε. Επίσης τόνισε ότι πρέπει να συζητηθεί η πρόταση με την αντίστοιχη του ΟΛΒ έτσι ώστε να διαμορφωθεί η πρόταση και να σταλεί στα αρμόδια Υπουργεία.

Η επικεφαλής της α’ ελάσσονος μειοψηφίας Νατάσσα Οικονόμου, κατηγόρησε τη Δ.Α. ότι φέρνει την πρόταση αποσπασματικά καθώς όπως είπε «την πόλη την ενδιαφέρουν συνολικά οι θέσεις έτσι ώστε να είναι ένα σημείο αναφοράς και να μην τρέχουμε στη συνέχεια. Έχουμε δύο πλεονεκτήματα. Το λιμάνι έχει έγκριση Π.Ο. και master plan. Πρόκειται για πάγια και διαχρονικά αιτήματα, κι έτσι εξαιρέθηκαν και άνοιξε ο δρόμος για αυτές τις ζώνες. Για αυτό κι εμείς είχαμε καταθέσει ην πρώτη μας πρόταση τον Σεπτέμβριο 2014 στην αρχή του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 καθώς ο Δήμος δεν έχει κάποια πρόβλεψη έργων για το λιμάνι».
Η κ. Οικονόμου σημείωσε ότι καλό θα ήταν ο Πρόεδρος του ΟΛΒ ο κ. Σταυριδόπουλος να ήταν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ συμφώνησε με την πρόταση για τα Σφαγεία και το χώρο στάθμευσης (εξαίρεση από ζώνη λιμένος). Επίσης έθεσε και το ζήτημα με τις αποθήκες του Τελωνείου και την πλατεία. «Ο Δήμος έχει κάνει μελέτες για τη συγκεκριμένη περιοχή για να αξιοποιηθούν ως πολιτιστικοί χώροι, στη συνάντηση που είχα με τον κ. Σταυριδόπουλο μας είπε ότι ο ΟΛΒ έχει σχεδιασμό για αξιοποίηση των συγκεκριμένων χώρων. Αν δεν καταλήξουν Δήμος – ΟΛΒ και Κτηματική δεν μπορεί να προχωρήσει τίποτα», σημείωσε.

Ο σύμβουλος της β’ ελάσσονος μειοψηφίας Τέλης Δουλόπουλος, στηλίτευσε την απουσία των άλλων βουλευτών και για την στην επαναχάραξη δήλωσε ότι η παράταξη είναι σύμφωνη με την πρόταση και πρότεινε στο Δήμο να τρέξει τις διαδικασίες. Ο κ. Δουλόπουλος δήλωσε ότι επισκέφθηκε τον κ. Σταυριδόπουλο και είναι σύμφωνος με όσα είχαν αποφασιστεί από την προηγούμενη Διοίκηση. Ο σύμβουλος εκτίμησε ότι θα έπρεπε να υπάρχει και μελέτη σκοπιμότητας, ενώ για τις προτάσεις του Δήμου για το πάρκο του Αγ. Κωνσταντίνο πρότεινε τα καταστήματα που θα νοικιάζουν να καθαρίζουν ένα μεγάλο εύρος γύρω από αυτά για να μην επιβαρύνεται ο Δήμος, τονίζοντας παράλληλα ότι πρέπει να σταματήσει η «βατικανοποίηση» των Οργανισμών Λιμένων από τις πόλεις.

Ο επικεφαλής της ΛΑΣ Απ. Νάνος, δήλωσε ότι είναι θέμα χρόνου να μπει ο ιδιώτης στο λιμάνι και να γίνει «γκέτο», τονίζοντας ότι θα πρέπει να συζητηθεί για την αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου πέρα από τη χερσαία ζώνη. «Μεθοδεύονται εξελίξεις και θα πρέπει να έχουν άποψη για το πώς θα αναπτυχθεί όχι με τον ιδιώτη. Γιατί πιστεύουμε ότι η αξιοποίηση δεν πρέπει να γίνει στα πλαίσια του κέρδους για τον ιδιώτη. Εμείς πιστεύουμε στη βάση της εξυπηρέτησης των λαϊκών αναγκών. Χρειάζεται κεντρικός σχεδιασμός ανάπτυξης για όλα τα λιμάνια. Από χρόνια θα έπρεπε η χερσαία ζώνη να ανήκει στο Δήμο Βόλου και στην πόλη» συμπλήρωσε μεταξύ άλλων και συμφώνησε με την πρόταση της Δημοτικής Αρχής.

Ο ανεξάρτητος σύμβουλος Κ. Γαργάλας είπε ότι το λιμάνι και η πόλη είναι ένα πράγμα. Η ανάπτυξη του λιμανιού έχει επιπτώσεις στην ανάπτυξη της πόλης, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι «….υπάρχει αμφίδρομη σχέση. Κάθε απόφαση που λαμβάνεται στο Δ.Σ. και αφορά στο λιμάνι υποβοηθά το λιμάνι. Η συνεννόηση πρέπει να είναι δεδομένη. Ας μην σταθούμε στο οικονομικό όφελος αλλά στο κοινωνικό όφελος. Εμείς θεωρούμε πολύ σημαντικό τη μεταβίβαση χερσαίων ζωνών – περιοχών που από παράδοση ή παλαιότερη ανάγκη βρίσκονται στη διαχείριση του ΟΛΒ και ιδιοκτησιακά στο Ελληνικό Δημόσιο».

 

Να προστατευτεί η Μπουρμπουλήθρα
Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου Γιώργος Μουλάς ζήτησε να διαφυλαχτεί για να μην καταστραφεί ο φυσικός υδροβιότοπος 300 στρ. που έχει χαρακτηριστεί στην Μπουρμπουλήθρα.

Κλείνοντας τη συζήτηση ο Θ. Θεοδώρου αναφερόμενος στις αποθήκες του τελωνείου, δήλωσε ότι ο ΟΛΒ δεν παραχώρησε τη χρήση στο Δήμο, με αποτέλεσμα να αλλάξει ο σχεδιασμός του ΕΣΠΑ και να μεταφερθεί το κέντρο κατάρτισης στο κτίριο που στεγάζεται σήμερα η ΑΝΕΒΟ, ενώ για το πάρκο του Αγ. Κωνσταντίνου, τόνισε ότι ο Δήμος δε συμφωνεί με τα κοντέινερ. «Δε θα δείτε από εμάς ότι βλέπετε σήμερα στο πάρκο» δήλωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε «η πόλη και το λιμάνι είναι ένα το λιμάνι δε θέλουμε να έχει μόνο εμπορικό χαρακτήρα.

Τέλος ανέφερε ότι ο ίδιος ζήτησε από τον κ. Σταυριδόπουλο να μην παραβρεθεί στη συζήτηση, για να ληφθεί η πολιτική απόφαση Όπως ανέφερε, αφού γίνει διαβούλευση με τον ΟΛΒ το θέμα θα έρθει ξανά στο Δημοτικό Συμβούλιο, παρουσία και του προέδρου του ΟΛΒ, ώστε να ψηφιστεί κοινή πρόταση που θα κατατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ.

 

magnesianews.gr 

Απάντηση