Μπλόκα αγροτών

320
ΜΠΛΟΚΑ ΤΡΑΚΤΕΡ
 Υποτονική έως και αποκαρδιωυική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν στην Μαγνησία οι κινητοποιήσεις των αγροτών που είχαν εξαγγελθεί τις προηγούμενες ημέρες από τους αγροτοσυνδικαλιστές,εξαιρουμένων εκείνων που είχαν εκδηλώσει τον προβληματισμό τους από την πρώτη στιγμή,όπως οι αγρότες του Αλμυρού και του Κάμπου.
       Στην αναιμική εικόνα που παρουσίασαν χθες οι κινητοποιήσεις και που ήταν αναμενόμενη, με τις προθέσεις των αγρότων να μην είναι ενθουσιώδεις  όπως πέρυσι,συνετέλεσαν και οι κακές καιρικές συνθήκες με το δριμύ ψύχος και το χιόνι που έπεφτε κατά διαστήματα.
       Στον κόμβο του Αερινού δεν συγκεντρώθηκαν χθες παρά μόνο τέσσερα τρακτέρ,με την ελπίδα ότι ως την Κυριακή ο αριθμός τους θα φθάσει τα 30 και τότε οι αγρότες,όπως είπε ο Νίκος Αγγελης,θα αποφασίσουν τις περαιτέρω κινήσεις τους.
       Αν ο αριθμός των γεωργικών μηχανημάτων είναι ικανοποιητικός ,πρόθεση των αγροτοσυνδικαλιστών είναι να ανεβάσουν τα τρακτέρ πάνω στον αυτοκινητόδρομο,αλλά χωρίς να εμποδίσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
       Στην αερογέφυρα της Χλόης δεν πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση από τους αγρότες του Βελεστίνου όπως σχεδιαζόταν τις προηγούμενες ημέρες,λόγω μη μεγάλης συμμετοχής,ενώ στα χωριά της Μαγνησίας στον θεσσαλικό κάμπο,επικρατούσε ανάλογη εικόνα.
       Στο Στεφανοβίκειο δεν παρατάχθηκαν περισσότερα από 15 τρακτέρ στην πλατεία του χωριού,ενώ στο άλλο κεφαλοχώρι της περιοχής στον Ριζόμυλο,τα τρακτέρ παρέμειναν στα γκαράζ και στις αυλές των αγροτών,χωρίς προς το παρόν να υπάρχει διάθεση για συμμετοχή σε μεγαλη κινητοποίηση.
       Ο αγρότης-συνδικαλιστής Δημήτρης Λουφόπουλος μιλώντας στον «Ταχυδρόμο» και στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είπε ότι θα αποφασίσουν ως την Κυριακή για το τι θα κάνουν οι αγρότες της περιοχής,αν και όπως είπε εφ΄΄οσον υπάρξει απόφαση για έξοδο των τρακτέρ στους δρόμους,θα προσανατολισθούν για στάθμευση και μόνο στον οδικό κόμβο του Βελεστίνου.
       Οι αγρότες του Αλμυρού που ανέκαθεν έστηναν ένα από τα μεγαλύτερα και δυναμικότερα μπλόκα πανελλαδικά,στον κόμβο των Μικροθηβών,με την συμμετοχή και μεγάλου αριθμού συναδέλφων τους αγροτών από τα Φάρσαλα,εξακολουθούν να προβληματίζονται και να εκδηλώνουν απροθυμία για νέες κινητοποιήσεις και προσανατολίζονται στην υποβολή υπομνήματος προς την Κυβέρνηση και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με σκοπό να καθήσουν στο τραπέζι της συζήτησης με τον υπουργό Βαγγέλη Αποστόλου.
       Ωστόσο στον Αλμυρό και στο Πολιτιστικό Κέντρο της πόλης,σύμφωνα με τον αγροτοσυνδικαλιστή Χρήστο Πάντσιο, θα συγκεντρωθούν σήμερα αγρότες από την ευρύτερη περιοχή και θα λάβουν τις οριστικές τους αποφάσεις.
        Πάντως στην εν γένει όχι ενθαρρυντική εικόνα των κινητοποιήσεων,ανασταλτικός παράγοντας είναι,πλην των κακών καιρικών συνθηκών,και η συγκεκριμένη χρονική περίοδος αφού σε λίγες ημέρες θα αρχίσουν οι αγροτικές εργασίες.
         Στην υπόλοιπη Θεσσαλία δυναμική παρουσία με σχετικά μεγάλη συμμετοχή αγροτών και γεωργικών μηχανημάτων υπάρχει στον οδικό κόμβο της Νίκαιας,όπου αργλα το απόγευμα κατέφθασαν εκατοντάδες τρακτέρ από τα χωριά της Καρδίτσας,των Φαρσάλων και της Λάρισας υπό την «ομπρέλλα» της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων και έχοντας ως επικεφαλής τον «στρατηγό του κάμπου» αγροτοσυνδικαλιστή Βαγγέλη Μπούτα.
         Τα τρακτέρ συγκεντρώνονταν από το πρωί από τα χωριά και τις κωμοπόλεις της Καρδίτσας,στην διασταύρωση της Ιτέας και σε μεγάλες φάλαγγες μετά το μεσημέρι κινήθηκαν προς την Λάρισα για να σταθμεύσουν στον κόμβο της Νίκαιας επί του αυτοκινητόδρομου Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
         Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για μια μεγάλη κινητοποίηση με μεγάλο αριθμό τρακτέρ και συμμετοχή εκατοντάδων αγροτών,αλλά που υπολείπεται της περυσινής τεράστιας συμμετοχής.
         Παράλληλα όμως δεν πρόκειται να στηθεί από τους αγρότες της Λάρισας,το μεγάλο μπλόκο στα Τέμπη,που κρατούσε πέρυσι κλειστή την Εθνική Οδό Αθήνας-Θεσσαλονίκης,αλλά θα συνεδριάσουν σήμερα ή αύριο στον Πλατύκαμπο για να εκτιμήσουν τα δεδομένα και τις εξελίξεις και θα αποφασίσουν για τις κινητοποιήσεις τους.
         Ο έμπειρος αγροτοσυνδικαλιστής Χρήστος Σιδηρόπουλος μιλώντας στον «Ταχυδρόμο» και στο ΑΠΕ-ΜΠΕ,είπε ότι «αποκλείεται να στηθεί μπλόκο στα Τέμπη και υπάρχουν σκέψεις να δημιουργηθεί ένα μπλόκο στον κόμβο του Πλατυκάμπου,όπου διασταυρώνονται οι εθνικές οδοί Αθήνας-Θεσσαλονίκης και Λάρισας-Βόλου.Αν αποφασισθεί να βγουν τα τρακτέρ στον κόμβο του Πλατυκάμπου,η συμμετοχή θα προέρχεται από τα γύρω χωριά Πλατύκαμπος,Χάλκη,Γλαύκη,Μελισσοχώρι κλπ.»
         Τρακτέρ είναι σταθμευμένα από την Δευτέρα και στο Γερακάρι στον δρόμο Λάριασς-Αγιάς.
         Οι αγρότες από τον Τύρναβο και την Ελασσόνα,έχουν βγάλει τα τρακτέρ στην εθνική οδό Λάρισας-Κοζάνης στον κόμβο προς Αργυροπούλι και σε πρώτη φάση κλείνουν καθημερινά επί 2ωρο τον δρόμο,στέλνοντας τα μηνύματά τους προς την κυβέρνηση.

 

Δηλώσεις Β. Μπούτα

 Μόλις έφθασαν τα τρακτέρ στην Νίκαια ο Βαγγέλης Μπούτας,επικεφαλής της καθόδου των τρακτέρ από την Καρδίτσα και τα Τρίκαλα και πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας,δήλωσε ότι  «την πολιτική της κυβέρνησης και της Ευρωπαικής Ενωσης που μας ξεκληρίζει δεν θα την αφήσουμε σε χλωρό κλαρί και παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες, το μπλόκο της Νίκαιας θα στηθεί και θα ενισχυθεί.  Ήδη, από την Κρήτη μέχρι τον Έβρο, είναι στημένα αγροτικά μπλόκα. Όλοι επιμένουμε πως τα αιτήματά μας είναι δίκαια και θα συνεχίσουμε να τα διεκδικούμε γιατί πρέπει να ζήσουμε».
Στο μπλόκο της Νίκαιας που ενισχυόταν διαρκώς με τρακτέρ με συμμετοχή αγροτών από Καρδίτσα και  Τρίκαλα, μαζί με τους συναδέλφους τους από τη Λάρισα.

Μικροεπεισόδια στη Νίκαια

Μικροεπεισόδια μεταξύ αστυνομικών και αγροτών σημειώθηκαν κατά την άφιξη των τρακτέρ στην Νίκαια,όταν οι χειριστες των αγροτικών μηχανημάτων δεν υπάκουσαν στις εντολές της Αστυνομίας που τους απαγόρευσε να βγουν στον αυτοκινητόδρομο και παρέκαμψαν τα αστυνομικά αυτοκίνητα που έκλειναν τις διόδους προς την ΠΑΘΕ.
       Οι αστυνομικές δυνάμεις και τα ΜΑΤ που βρίσκονταν στην περιοχή αναγκάσθηκαν να ψεκάσουν τους παραβάτες αγρότες,για να απομακρυνθούν από τον αυτοκινητόδρομο,αφού για λόγους ασφαλείας έπρεπε να διακοπεί η κίνηση των διερχόμενων αυτοκινήτων και μετά να επιτραπεί η «έξοδος» και η στάθμευση των τρακτέρ στις άκρες του οδοστρώματος.

 

ΑΠΕ

Απάντηση