Εγκαινιάστηκαν οι σήραγγες στα Τέμπη και το τμήμα του Μαλιακού

0
337

Παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα εγκαινιάστηκαν το μεσημέρι της Πέμπτης δύο σημαντικά τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης, οι σήραγγα των Τεμπών και το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.
«Με το έργο αυτό παρακάμπτεται το πιο επικίνδυνο τμήμα της οδικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το πέρασμα των Τεμπών» είπε κατά τον χαιρετισμό του ο Αλέξης Τσίπρας.
«Η παράδοση αυτού του δικού τμήματος ολοκληρώνει πλήρως τον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης που οι εργασίες του ξεκίνησαν πριν από 70 χρόνια» επισήμανε.
Στη συμφωνία ανάμεσα στο Δημόσιο και τον παραχωρησιούχο, πρόσθεσε προβλέπεται η πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες χωρίς καταβολής διοδίων καθ όλο το μήκος του.

Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ώρες
Η παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, μήκους 6 χιλιομέτρων, και εκτιμάται ότι θα μειώσει στις τέσσερις ώρες τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ενώ παράλληλα θα ελαττώσει τα τροχαία ατυχήματα.
Το νέο τμήμα, μήκους 26 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει τρεις σήραγγες δύο χωριστών κλάδων κυκλοφορίας, τρεις μεγάλες γέφυρες και πέντε δύο ανισόπεδους κόμβους.
Σύμφωνα με στοιχεία του παραχωρησιούχου Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, η μέση ημερήσια κυκλοφορία και για τις δυο κατευθύνσεις στην περιοχή των Τεμπών υπολογίζεται σε περίπου 10.000 οχήματα.

Τσίπρας: Δεν διεκδικούμε την πατρότητα
«Τα έργα αυτά ανήκουν σε έναν και μοναδικό ιδιοκτήτη, στον ελληνικό λαό, στον οποίο σήμερα τα παραδίδουμε. Δεν διεκδικεί η κυβέρνηση την πατρότητα τους, αλλά το δίκιο ότι κατάφερε να ξεμπλέξει ένα κουβάρι εμπλοκών και δυσκολιών μέσα από δύσκολη διαπραγμάτευση» τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας.
Σημείωσε ακόμα ότι η κυβέρνηση απέκρουσε τον κίνδυνο τελμάτωσης των μεγάλων έργων που θα είχε ως αποτέλεσμα να επιστραφούν συνολικά 8,5 δισ ευρώ στην ΕΕ.
«Τον Φεβρουάριο του 2015, μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση της χώρας, κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα βαλτωμένα μεγάλα έργα» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια της τελετής.
Για έργο όχι μόνο του παρόντος αλλά και των επόμενων γενεών, για ηράκλειο άθλο που επιτεύχθηκε με τη συμβολή και της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, μίλησε η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ Κορίνα Κρέτσου.
«Είμαστε εδώ σήμερα για να αποδείξουμε ότι όταν θέλουμε, μπορούμε. Το είπε όχι μόνο ο Μπάρακ Ομπάμα, αλλά το έχει πει ο Νίκος Καζαντζάκης. Αυτό που πετυχαίνουμε σήμερα είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Ευρώπη» είπε.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Κώστας Αγοραστός: «Έργο τεράστιας αναπτυξιακής αξίας για τη χώρα»

Οι τιμές των διοδίων είναι άδικες

Με την επιχειρούμενη μεταφορά των διοδίων στα Τέμπη συντελείται και μια μεγάλη ασυνέπεια

 

Σε δήλωσή του κατά την τελετή των εγκαινίων των σηράγγων στα Τέμπη, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός σημείωσε τα εξής:

«Πρόκειται για έργο τεράστιας αναπτυξιακής αξίας για τη χώρα και την ευρύτερη περιοχή, αλλά και για τη γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση των ανθρώπινων κοινοτήτων και διακίνηση των εμπορευμάτων. Αλλά σήμερα που ολοκληρώθηκε το έργο μπορούμε να διαπιστώσουμε με ασφάλεια ότι το κράτος είναι αργοκίνητο, με υπηρεσίες και λειτουργίες που δεν συνεργάζονται επαρκώς ή δεν αντιλαμβάνονται ενίοτε τη σημασία της σπουδαιότητας εθνικών προσπαθειών.

Τα έργα των αυτοκινητοδρόμων σχεδιάστηκαν το 2004 από τον Γιώργο Σουφλιά, ψηφίστηκαν από τη Βουλή τον Αύγουστο του 2007 και η σύμβαση κατασκευής υπογράφηκε το τέλος του 2007. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί το 2013, παραδίδονται όμως το 2017! Για τους πέντε αυτοκινητοδρόμους η εθνική οικονομία (το κράτος), έπρεπε σύμφωνα με τη σύμβαση του 2007, να συμμετέχει με 1 δις ευρώ και οι ιδιώτες με 8,1 δις. Με τις συνεχείς παρατάσεις και αλλαγές των συμβάσεων, η συνεισφορά του Δημοσίου έχει αυξηθεί. Επίσης όπως προέβλεπε η σύμβαση του 2007 το Δημόσιο θα εισέπραττε για 25 χρόνια το 65% των ακαθάριστων εσόδων από τα διόδια. Σήμερα δεν θα εισπράττει τίποτα, συνεπώς υπάρχει ζημία για το Δημόσιο.

Ακόμη επιχειρείται να τοποθετηθεί ξανά σταθμός διοδίων στην είσοδο των Τεμπών. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά, γιατί δεν εξέλειπαν οι περιβαλλοντικοί λόγοι που οδήγησαν τη μεταφορά του σταθμού των διοδίων στον κόμβο του Πυργετού. Παράλληλα με την επιχειρούμενη μεταφορά των διοδίων στα Τέμπη συντελείται και μια μεγάλη ασυνέπεια, διότι, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, πρέπει να υπάρχει παράδρομος και αυτός είναι η Παλαιά Εθνική Οδός που διέρχεται μέσα από την κοιλάδα των Τεμπών. Το επιχείρημα ότι για τρία χρόνια οι κάτοικοι των Τεμπών και των Ευρυμενών θα διέρχονται δωρεάν, είναι σαν το τυράκι στη φάκα.

Και οπωσδήποτε οι τιμές των διοδίων είναι άδικες, χρειάζεται εξορθολογισμός τους, διαφορετικά κινδυνεύουμε να έχουμε, επιτέλους, σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, αλλά με ελάχιστα αυτοκίνητα να τους χρησιμοποιούν. Οι υψηλές τιμές των διοδίων επηρεάζουν αρνητικά και την ανταγωνιστικότητα της εθνικής οικονομίας, των επιχειρήσεων, αλλά και των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here