Ειρήνη Καζή “Το νυφικό δεν δουλεύει με click away” – Συνέντευξη στη Δέσποινα Κοτρόγια

110

Ο κορονοϊός, έχει βάλει «φρένο» σε πολλές επιχειρήσεις, οι οποίες «αγκομαχούν» για να καταφέρουν να επιβιώσουν και να ζήσουν.

Οι οίκοι νυφικών, αποτελούν έναν ακόμη κλάδο που έχει πληγεί, καθώς λόγω της πανδημίας και των μέτρων, πολλοί γάμοι ακυρώθηκαν μέσα στο 2020, ενώ μεγάλη είναι η αβεβαιότητα και για τη νέα χρονιά.

Μιλώντας στο Volos Press η Ειρήνη Καζή, υπεύθυνη του οίκου νυφικών «ΕΡΗ», τόνισε ότι η ακύρωση των γάμων του Μαΐου, που κατεξοχήν είναι ο μήνας με τις περισσότερες τελετές στην Ελλάδα, δημιούργησε ένα «ντόμινο» επιπτώσεων, με αποτέλεσμα πολλά νυφικά και βαφτιστικά να μένουν στο ράφι.

Όπως ανέφερε «Οι πελάτισσες αδυνατούν να κάνουν το μυστήριο που ονειρεύονται, με τα άτομα που έχουν προγραμματίσει και παράλληλα οι εκκλησίες δεσμεύονται με ελάχιστα άτομα ή σε άλλες πάλι περιπτώσεις δεν δέχονται καν μυστήρια. Από αυτή την κατάσταση επηρεάζονται και άλλοι κλάδοι όπως (π.χ. ανθοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, μοδίστες, εταιρίες catering, διοργανωτές γάμων, αισθητικοί, ξενοδοχεία κτλ). Όλα είναι μία αλυσίδα».

Παράλληλα, έκανε λόγο για μείωση του  τζίρου κατά 20%, σε σχέση με άλλες χρονιές, διευκρινίζοντας ότι «Ο κόσμος ακούει νυφικά και νομίζουν ότι παίζεις με χιλιάρικα, αλλά δεν είναι έτσι. Το κόστος του εμπορεύματος είναι αρκετά βαρύ και χρειάζεσαι διαρκώς καινούριο, συν τα λειτουργικά έξοδα, το καθαριστήριο και τις πιθανές φθορές ενός νυφικού ή του στολισμού».

Συσσωρεύτηκαν τα μυστήρια

Σύμφωνα με την ίδια, τα μυστήρια δεν μειώθηκαν, απλώς συσσωρεύτηκαν, καθώς όπως εξήγησε, το πρώτο Lockdown «ακύρωσε» τους μήνες του Μαρτίου, του Απριλίου και του Μαΐου, αφού όλες οι τελετές μεταφέρθηκαν στο επόμενο τετράμηνο, ενώ ένα 20% τις ανέβαλε για το 2021, είτε γιατί δεν βρήκε διαθέσιμη ημερομηνία, είτε γιατί φοβήθηκε κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σε ένα Σαββατοκύριακο να πραγματοποιούνται 20 γάμοι, αντί για 10, που ήταν μέχρι πρότινος το μέσο όρο. Μάλιστα, παρατηρείται κάποιες φορές να τελούνται οι γάμοι τις πρωινές ώρες, κάτι το οποίο δεν προτιμούνταν τόσο συχνά.

Όπως ανέφερε η κ. Καζή «Ένα νυφικό που ήταν κλεισμένο, για παράδειγμα, 9 Σεπτεμβρίου θα μπορούσε να δουλέψει και τον Νοέμβριο. Συν τοις άλλοις, δεν γίνεται να παράγεις ένα σωστό και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα σε τόσο λίγο χρόνο. Το στήσιμο ενός γάμου είναι μία διαδικασία που απαιτεί ώρα. Προσπαθείς να μην αρνηθείς δουλείες, να μην δυσαρεστήσεις τη πελάτισσα, αλλά όσο και να θες να εξυπηρετήσεις, αν συμπέσουν οι στολισμοί και οι ημερομηνίες τα πράγματα είναι δύσκολα. Και παλαιότερα συνέπιπταν ημερομηνίες, αλλά τώρα το φαινόμενο είναι πιο έντονο, καθώς όλα τα μυστήρια συσσωρεύτηκαν μέσα σε τρεις μήνες».

Επίσης, αναφέρθηκε και σε διάφορα “μπερδέματα” που δημιουργούνται «Πρόσφατα, μία πελάτισσα  που ήταν να παντρευτεί τον Μάιο του 2020 και μετέφερε τον γάμο της για τον Μάρτιο του 2021, είχε κλείσει ένα νυφικό μοντέλο της εαρινής κολεξιόν του 2020. Λίγους μήνες μετά, εντόπισε ένα άλλο νυφικό, νέας παραλαβής και μου ζήτησε να το αλλάξουμε. Άρα, το προηγούμενο νυφικό που ήταν ήδη κρατημένο βρέθηκε στα αζήτητα. Είναι ένα καινούριο νυφικό, αφόρετο, που δεν έχει βγάλει  τα λεφτά του και πλέον θα θεωρείται ένα παλιό νυφικό, που ίσως χρειαστεί να το πουλήσω σε τιμή κόστους. Θα αναρωτηθεί κανείς, αυτό δεν γίνονταν και παλιά; Γίνονταν, αλλά ο φόβος τώρα είναι μεγαλύτερος».

Click Away στα νυφικά

Όσον αφορά στη μέθοδο click away, σύμφωνα με την ίδια, δε φαίνεται να “βοηθά” τους οίκους νυφικών, όπου κατεξοχήν είναι μία ακριβή αγορά που απαιτεί να έχεις δίπλα σου έναν έμπειρο επαγγελματία να σε συμβουλεύσει, ώστε να σε καθοδηγήσει στην ενοικίαση του κατάλληλου νυφικού, σύμφωνα με τις ανάγκες και το σωματότυπο σου.

Η κ. Καζή, τόνισε ότι μία υποψήφια νύφη πρέπει να δοκιμάσει τουλάχιστον δύο ή τρία νυφικά, προκειμένου να κατασταλάξει στο ιδανικό για εκείνη «Μπορεί να υπάρχει πληθώρα φωτογραφιών με νυφικά στα διαδικτυακά μέσα, αλλά το 99% των γυναικών θα θέλουν  να το δουν επάνω τους, ώστε να μη τρέχουν μετά στις μοδίστρες για μεταποιήσεις. Μόνο το 1% θα το ρισκάρει. Ας μη ξεχνάμε και τις ιδιαίτερες ανάγκες που μπορεί να έχει μία έγκυος κοπέλα. Το νυφικό δεν δουλεύει με click away. Πριν λίγες ημέρες, είχαμε συνομιλήσει με μία υποψήφια πελάτισσα, μέσω Facebook, όταν την ενημερώσαμε πως για να κινηθεί η διαδικασία πρέπει να βάλει προκαταβολή, μας ζήτησε τηλεφωνική επικοινωνία. Φυσικά δεχτήκαμε, και όταν ήρθαμε σε τηλεφωνική επαφή μαζί της, δεν πρόλαβα να κλείσω το κινητό και το ποσό είχε ήδη πιστωθεί, μόνο που άκουσε τη φωνή μου. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, πόσο σημαντική είναι γι’ αυτή τη δουλειά η προσωπική επικοινωνία».

Η κ. Κάζη δήλωσε, ότι οι ιδιοκτήτες των οίκων είναι επιφυλακτικοί στις παραλαβές νέων νυφικών, λόγω της κατάστασης που επικρατεί, έτσι μείωσαν τις παραγγελίες τους κατά 50%, περιμένοντας υπομονετικά και με αισιοδοξία, τι μέλλει γενέσθαι.

Ματαίωση γάμων – Ψυχολογία

Στη περίπτωση που ματαιωθεί ένας γάμος, η κ. Κάζη ανέφερε ότι «Μετά το πέρας των 6 μηνών, η προκαταβολή παραμένει στο μαγαζί, όπως ορίζει ο νόμος. Ωστόσο, εμείς φροντίζουμε να μη ζημιωθεί ο πελάτης και αφαιρούμε το ποσό από οτιδήποτε άλλο χρειαστεί μελλοντικά, όπως βάφτιση ή κάποιον άλλον γάμο. Εμείς προσωπικά, δεν έχουμε κρατήσει πότε τη προκαταβολή υπέρ μας».

Σχολιάζοντας τη ψυχολογική κατάσταση των μελλόνυμφων, η Ειρήνη Καζή τονίζει ότι υπερισχύει το άγχος.

Τέλος, ευχήθηκε να ανακάμψουν τα καταστήματα σύντομα κι όπως σχολίασε «Μέχρι πριν λίγο καιρό, παρακαλούσαμε να μπουν οι πελάτες στο μαγαζί, να δουν το εμπόρευμα και τώρα τους κρατάμε έξω…Είναι παράλογο αυτό που ζούμε».

Απάντηση