7.2 C
New York
Παρασκευή 19-04-2024
spot_img

Οι φετινές πανελλήνιες μέσα από τα «μάτια» των υποψηφίων- Συνέντευξη στη Δέσποινα Κοτρόγια

Λίγους μήνες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις και το VolosPress μίλησε με υποψηφίους τελειόφοιτους για το πως βιώνουν  την εμπειρία των εξετάσεων στην εποχή του κορωνοϊού και κατά πόσο τα μέτρα που εφαρμόζονται τους έχουν επηρεάσει.

Νίκος Μπαράκος 3ο ΕΠΑΛ Βόλου

Ο 17χρονος Νίκος Μπαράκος, μαθητής του 3ου ΕΠΑΛ Βόλου που επιθυμεί από μικρός να εισαχθεί στα σώματα ασφαλείας,  εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για το αν θα καταφέρει τελικά να επιτύχει τον στόχο του, λόγω της κατάστασης που επικρατεί.

Όπως εξήγησε «Οι μεταβολές στη ζωή μας γίνονται όλο και πιο αισθητές, ειδικότερα αυτές που σχετίζονται με τα σχολεία. Βέβαια, όλοι μας γνωρίζουμε ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί είναι απαραίτητα για τη πρόληψη της διασποράς του ιού, όμως βιώνοντας αυτή τη κατάσταση, μας δημιουργείται ένα αίσθημα ανασφάλειας. Προσωπικά, τα προηγούμενα χρόνια δεν έκανα φροντιστήρια, φέτος ξεκίνησα. Η πλειοψηφία των παιδιών, λόγω της οικονομικής κρίσης, αρχίζει φροντιστήρια τη τελευταία χρονιά. Μερικοί λοιπόν, είδαν όλη την ύλη μαζεμένη, ήρθε και ο κορωνοϊός, καθιστώντας πιο δύσκολη τη διαδικασία. Αν ο βαθμός δυσκολίας των Πανελληνίων ήταν πριν 60%, τώρα υπό συνθήκες covid είναι 90%».

Ως εναλλακτική λύση πάντως, έχει στο μυαλό του τη σχολή των Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, καθώς ο πατέρας του είναι αγρότης και όπως είπε «Έχω σχέση με το αντικείμενο».

Όπως δήλωσε η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, διότι κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι καθηγητές συνήθιζαν να τροφοδοτούν τους μαθητές με επιπλέον σημειώσεις και διαγωνίσματα. Πλέον δεν συμβαίνει αυτό, εξαιτίας της κακής σχέσης των εκπαιδευτικών με τη τεχνολογία.

Επιπλέον, ο ψηφιακός τρόπος εκμάθησης είναι χρονοβόρος, αφού όπως τόνισε «Είμαστε όλη την ώρα στον υπολογιστή, για να αντιγράψουμε από την οθόνη στο τετράδιο και αυτό μου τρώει τη μισή ημέρα».

Σύμφωνα με τον Νίκο «Αν ένα παιδί δεν κάνει στις μέρες μας φροντιστήρια είναι δύσκολο να εξασφαλίσει την επιτυχία, ιδιαίτερα με τα σημερινά δεδομένα. Το δημόσιο σχολείο δεν καλύπτει ούτε τα μισά».

Σχετικά με τη μείωση της ύλης, ανέφερε πως στα μαθήματα της έκθεσης και των μαθηματικών οι διαφορές ήταν μηδαμινές και μόνο στα μαθήματα της ειδικότητας βοηθήθηκαν λίγο. Παρ’ όλα αυτά, όπως επισήμανε, οι μαθητές φαίνεται να είναι διχασμένοι, καθώς οι μισοί θεωρούν βοηθητική τη μείωση της ύλης και οι άλλοι μισοί εκτιμούν ότι με αυτόν τον τρόπο θα δοθεί βαρύτητα στις λεπτομέρειες, με αποτέλεσμα η εξέταση να απευθύνεται στους άριστα προετοιμασμένους.

Όπως αναφέρει καθημερινά έρχονται σε τηλεφωνική επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς τους, προκειμένου να ενημερωθούν για το πολυπόθητο άνοιγμα των σχολειών. Εντούτοις, είναι απαισιόδοξος, διότι πιστεύει ότι τα σχολεία δεν θα ανοίξουν τέλος του μηνός, υποστηρίζοντας ότι «Αν ανοίξουν τα σχολεία μόνο για τη Γ’ Λυκείου, θα είναι προβληματικό για τους καθηγητές, αν δεν αναβαθμιστεί το ίντερνετ στις εκπαιδευτικές μονάδες, γιατί δεν μπορούν να έρχονται στο σχολείο, να κάνουν μάθημα στη Γ’ Λυκείου και μετά να ξαναπηγαίνουν σπίτι τους, για να κάνουν μάθημα τηλεκπαίδευσης με τις υπόλοιπες τάξεις».

Για να «φορτίσει» τις μπαταρίες του από το πολύωρο διάβασα, ο Νίκος προτιμάει να αθλείται μέρα παρά μέρα, κάνοντας ποδήλατο. Όμως, όπως μας μαρτυρεί, μερικοί συμμαθητές του που έβγαιναν πρωτύτερα, έστω μία μέρα την εβδομάδα για περπάτημα, δεν βγαίνουν πια καθόλου από το σπίτι τους, αφού το άγχος τους έχει καταβάλει.

Ο κορωνοιός σύμφωνα με τον νεαρό μαθητή αποτελεί το «αγαπημένο» θέμα συζήτησης των παιδιών. Όπως δηλώνει «Δεν είναι η αγαπημένη μας ασχολία να παρακολουθούμε ειδήσεις, γιατί συνήθως μας παραγκωνίζουν και οι περισσότερες δεν απευθύνονται άμεσα στα δικά μας προβλήματα. Ωστόσο, προσπαθούμε να ενημερωνόμαστε και να διασταυρώνουμε τις σκέψεις μας, οι οποίες όμως πολλές φορές μπορεί να μην οδηγούν σε ένα ασφαλές ή ορθό συμπέρασμα. Παρ’ όλα αυτά, αισθανόμαστε μέλη της κοινωνίας, ζούμε και κατανοούμε τον πόνο γύρω μας».

Σταμάτης 4ο Ενιαίο Λύκειο Βόλου

Από την άλλη πλευρά, ο 17χρονος Σταμάτης, μαθητής του 4ου Ενιαίου Λυκείου Βόλου, στόχος του οποίου είναι να διαβεί το «κατώφλι» της Νομικής σχολής, δηλώνει ικανοποιημένος από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, διότι έτσι εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο.

Όπως επισήμανε «Γενικά η εξέταση των πανελληνίων είναι μια αγχώδης κατάσταση, αλλά μέσω των τηλεδιασκέψεων μου δίνεται περισσότερος χρόνος να ξεκουράζομαι, να κοιμάμαι, χωρίς να χάνω άσκοπα χρόνο σε μετακινήσεις, από το σχολείο στο σπίτι, από το σπίτι στο φροντιστήριο και πάλι στο σπίτι». Ωστόσο, όπως μας εξομολογήθηκε, η μυωπία του έχει αυξηθεί και υποφέρει από πονοκεφάλους.

Για τη μείωση της ύλης σχολίασε ότι «Στη δική μου κατεύθυνση, τη θεωρητική, μειώθηκε κατά ¾, που είναι μία σημαντική διαφορά. Άλλωστε στο φροντιστήριο την είχαμε ολοκληρώσει και την είχαμε κάνει ολική επανάληψη πριν ένα μήνα. Μάλιστα, στο σχολείο τη τελειώνουμε σε λίγες μέρες, επειδή οι καθηγητές ανησυχούν και προχωρούν γρήγορα, χωρίς να εξετάζουν, για να προλάβουν».

Τέλος, τον λίγο ελεύθερο χρόνο που διαθέτει επιλέγει να τον αξιοποιήσει εποικοδομητικά, διαβάζοντας λογοτεχνικά βιβλία που θα τον βοηθήσουν στις εισαγωγικές εξετάσεις στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Related Articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Stay Connected

0ΥποστηρικτέςΚάντε Like
0ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles