Στην πρόληψη 65 ατόμων βοηθητικού προσωπικού για την υποστήριξη μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προχωρά η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Συγκεκριμένα εκδόθηκε από τον Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό η απόφαση ένταξης στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και σύντομα αναμένεται η προκήρυξη από το αρμόδιο Υπουργείο.
Σε δηλώσεις του ο κ. Κώστας Αγοραστός τόνισε τα εξής: «Η Περιφέρεια Θεσσαλίας με σεβασμό και ενδιαφέρον στα άτομα με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας υποστηρίζει με τους πόρους που διαθέτει, δράσεις και δομές που προσφέρουν στα άτομα αυτά αναπηρία ευκαιρίες και δυνατότητες να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους. Στεκόμαστε με σοβαρότητα και ευαισθησία δίπλα σε κάθε προσπάθεια που καταπολεμά τις κοινωνικές ανισότητες και κάθε μορφής διάκριση».
Συγκεκριμένα προβλέπεται:
– Η Πρόσληψη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για το σχολικό έτος 2021-2022 = 42 άτομα
– Η Πρόσληψη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) -Σχολικοί Νοσηλευτές – για το σχολικό έτος 2021-2022 = 23 άτομα
Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης.
Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
Η προτεινόμενη Πράξη αφορά στην υλοποίηση εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η οποία συμπεριλαμβάνει και την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών ΑΜΕΑ λόγω κινητικών αναπηριών κ.λ.π. και των πασχόντων από χρόνια νοσήματα μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες στη Θεσσαλία για το σχολικό έτος 2021-2022.
Στο πλαίσιο αυτό προσλαμβάνονται οι απαραίτητοι αναπληρωτές Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για την εξυπηρέτηση των μαθητών που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν καθώς και οι απαραίτητοι αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) (Σχολικοί Νοσηλευτές) για όσους μαθητές χρήζουν σχετικής υποστήριξης στο σχολικό περιβάλλον.
Στόχος της προτεινόμενης πράξης είναι η βελτίωση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στο κοινωνικό γίγνεσθαι, με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.