Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και την τηλε-αξιολόγηση των μαθητών

180

 

Όσον αφορά στο ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, καθώς και στην τηλε- αξιολόγηση των μαθητών, για την οποία αναφέρει ότι δεν είναι ούτε δίκαιη, ούτε εφικτή για το σύνολο των μαθητών, αναφέρει σε ανακοίνωσή της:

Το 2021 ήδη μπήκε με τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλειστά, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που εξακολουθεί να συνεπάγεται η πανδημία. Υπό αυτές τις πρωτοφανείς συνθήκες, ο εκπαιδευτικός κόσμος επιθυμεί τα σχολεία να ανοίξουν, εφόσον εξασφαλιστεί με κάθε τρόπο η ασφάλεια τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για μία συζήτηση, η οποία πραγματοποιείται ήδη από την προηγούμενη άνοιξη, με το Υπουργείο να επιμένει να κωφεύει επιδεικτικά στις προτάσεις και τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, των γονέων και των συνδικαλιστικών οργάνων.

Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας θεωρεί ότι το άνοιγμα αυτό είναι δυνατόν να καταστεί ασφαλές μόνο μετά από:

τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα,

την πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού,

τη συμπληρωματική χρηματοδότηση των δήμων, προκειμένου να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό καθαριότητας,

τη διενέργεια δωρεάν και επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές,

τον όσο το δυνατόν ταχύτερο εμβολιασμό των εκπαιδευτικών.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, το άνοιγμα των σχολείων κινδυνεύει να μετατραπεί σε εγχείρημα άκρως επικίνδυνο για την υγεία τόσο των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και των οικογενειών τους.

Αναφορικά με την τηλε-αξιολόγηση, το Υπουργείο, στην προσπάθειά του να διαμορφώσει την ψευδαίσθηση μίας κάποια «κανονικότητας», παλινωδεί και επιδεικνύει πρωτοφανή έλλειψη σοβαρότητας. Ενώ το προηγούμενο σχολικό έτος η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δήλωνε ότι ««η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται μόνο για να διατηρείται η επαφή των μαθητών με το σχολείο» και

παρά την κοινή διαπίστωση ότι η ΕξΑΕ δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής μαθησιακή διαδικασία,

παρά τους/τις μαθητές/τριες που έχουν αποκλειστεί από την ΕξΑΕ,

παρά τα  κενά που μέχρι σήμερα δεν έχουν καλυφθεί από το ΥΠΑΙΘ,

παρά την ψυχική και παιδαγωγική εξουθένωση των μαθητών/τριων,

το ΥΠΑΙΘ, μετά και την απαράδεκτη οδηγία για καταχώριση απουσιών στους/στις μη συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες, εκδίδει στις 19-12-2020 την υπ’αρ. 167603/ΓΔ4 εγκύκλιο, περί «τηλεαξιολόγησης» των μαθητών/τριων, η οποία διατηρεί ως βασική παράμετρο τις γραπτές δοκιμασίες (διαγωνίσματα).

Και όλα αυτά, ενώ η προαναγγελθείσα επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση βρίσκεται ακόμη στη φάση της κατάρτισης μητρώου επιμορφωτών και της υποβολής αιτήσεων των καθηγητών που επιθυμούν να επιμορφωθούν.

Με δεδομένες, λοιπόν, τις προαναφερόμενες συνθήκες, η ΕΛΜΕ Μαγνησίας θεωρεί ότι η τηλε-αξιολόγηση στην παρούσα φάση δεν είναι ούτε δίκαιη, ούτε εφικτή για το σύνολο των μαθητών και ότι παιδαγωγικά ορθό και σώφρον είναι η αξιολόγηση να πραγματοποιηθεί διά ζώσης, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.