Η καθημερινή «οδύσσεια» των διανομέων

37

Την καθημερινή τους «οδύσσεια» στους δρόμους του Βόλου περιγράφουν δύο διανομείς στο VolosPress, κι αναφέρονται σε καταστάσεις που βιώνουν, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και εκφράζοντας μεταξύ άλλων την ανάγκη να ενταχθεί ο κλάδος τους στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.

Όπως εξηγούν, ο τομέας τους ελλοχεύει ποικίλους κινδύνους, καθώς η διανομή φαγητού ή ποτού ιδιαίτερα σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες μπορεί να τους στοιχίσει ακόμη και την ίδια τους την ζωή.

Λάκης Σκούρας, 66 ετών

Ο 66χρονος διανομέας, Λάκης Σκούρας, με εικοσαετή εργασιακή εμπειρία στον τομέα του delivery, επεσήμανε τις τέσσερις κυριότερες δυσκολίες του επαγγέλματος που είναι η σωματική κόπωση, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, τα πιθανά ατυχήματα κι οι διαπροσωπικές σχέσεις με τους πελάτες.

Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι οι ατελείωτες ώρες επάνω στο μηχανάκι δημιουργούν μυοσκελετικά προβλήματα, ενώ μεταξύ άλλων οι διανομείς είναι εκτεθειμένοι και σε τροχαία ατυχήματα τα όποια πολλές φόρες αποδεικνύονται μοιραία.

Όσον αφορά σε ήμερες με πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες και κακοκαιρία, όπως πρόσφατα με την “Μήδεια” ανέφερε ότι  «οι περισσότεροι εργοδότες δείχνουν κατανόηση».

Στις σχέσεις με τους πελάτες, υποστήριξε ότι οι περισσότεροι πελάτες είναι ευγενικοί ωστόσο, ορισμένοι δημιουργούν προβλήματα στους διανομείς, με την απρεπή ή προσβλητική συμπεριφορά τους, όπως δήλωσε «Η αγένεια μας στεναχωρεί και μας επηρεάζει, ειδικά όταν μετά το περιστατικό καλούμαστε να οδηγήσουμε Το πιο ακραίο περιστατικό που μου έχει τύχει ήταν να καθυστερήσω μία παραγγελία και ο άλλος να μου κλείσει δυνατά την πόρτα στο πρόσωπο. Για καλή μου τύχη φορούσα κράνος, διαφορετικά θα με είχε χτυπήσει στο κεφάλι», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς σχετικά με τα φιλοδωρήματα, υποστήριξε ότι πριν την κρίση ήταν πιο συχνά, ενώ μετά το 2011 «έπεσαν», λόγω της οικονομικής κατάστασης, καθώς πλέον τα «κουκιά» είναι μετρημένα.

Ο κ.Σκούρας τόνισε την ανάγκη οι διανομείς να συμπεριλήφθην στα βαρέα κι ανθυγιεινά, καθώς όπως είπε «Στην εποχή του covid-19 που διανύουμε ο κίνδυνος να νοσήσουμε διπλασιάζεται, αφού εμείς λαμβάνουμε τα απαραίτητα μέτρα, όμως πολλοί πελάτες δεν τηρούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις, ούτε χρησιμοποιούν μάσκα».

Επιπλέον, σχολίασε ότι ορισμένοι συνάδελφοι του έχουν πέσει θύματα ληστείας, κάνοντας σύγκριση με χώρες του εξωτερικού και τι ισχύει αντίστοιχα εκεί. Μάλιστα, αναφέρθηκε και σε διαφορά “παρατράγουδα” που συμβαίνουν με παραγγελίες από e-food.

Γιάννης Π. 24ετών 

Ο 24χρονος πτυχιούχος Γιάννης, εργάζεται εδώ και δύο χρόνια ως διανομέας, όπως δήλωσε «Στην αρχή αναζήτησα εργασία στο επάγγελμα μου, αλλά γρήγορα απογοητεύτηκα. Έπειτα, στράφηκα στην παραγωγή καφέ ή στο σέρβις, αλλά μόλις οι εργοδότες άκουγαν ότι δεν έχω προϋπηρεσία, γιατί σπούδαζα, με αντιμετώπιζαν πολλές φορές με ειρωνεία κι απαξίωση. Έτσι, ασχολήθηκα με το delivery, αφού είναι μία εργασία που έχει ζήτηση τα τελευταία χρόνια και χρειάζεται μόνο το δίπλωμα κι φυσικά το όχημα».

Σχετικά με τις συνθήκες της δουλειάς, ανέφερε ότι πέρα από την πολύωρη οδήγηση, τις χαμηλές απολαβές, τις κλοπές και τον καιρό, υπάρχουν κι ορισμένες περιπτώσεις που σε παραγγελίες γυναίκες προτιμούν συγκεκριμένους διανομείς, ενώ και οι συνθήκες εργασίες δεν είναι οι καλύτερες, όπως κατήγγειλε.

Κλείνοντας, «μοιράστηκε» την εμπειρία που είχε όταν εργάζονταν δοκιμαστικά σε γνωστή αλυσίδα καφέ του Βόλου, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «πριν έναν χρόνο, εργαζόμουν δοκιμαστικά στην παραπάνω επιχείρηση και μετά από μια εβδομάδα είχα τροχαίο, με αποτέλεσμα να είμαι στο κρεβάτι με σπασμένο γόνατο για δυο εβδομάδες κι όταν ζήτησα από τον εργοδότη να πληρωθώ μου απάντησε ότι ήμουν δοκιμαστικά», ενώ ο νεαρός κατήγγειλε κι απειλές σε βάρος του, εάν απευθυνόταν σε ελεγκτικούς μηχανισμούς.

 

 

 

 

Απάντηση