Ιβάν Σβιτάιλο: “Έπαθα κατάθλιψη με το θέατρο του Βόλου ”- Συνέντευξη στη Δέσποινα Κοτρόγια

694

Ευχάριστη έκπληξη προκάλεσε σε πολλούς τηλεθεατές η εμφάνιση του πολυδιάστατου ηθοποιού και χορευτή, Ιβαν Σβιτάιλο, στην εβδομαδιαία σειρά του Mega «ΣΧΕΔΟΝ ΕΝΗΛΙΚΕΣ», η οποία έκανε πρεμιέρα στις τηλεοπτικές οθόνες μας πριν ένα μήνα και έκτοτε προβάλλεται κάθε Πέμπτη στις 22:00.

Μιλώντας στο VOLOS PRESS, ο Ιβάν Σβιτάιλο, έκανε λόγο για τα πρότυπα του, τον ρόλο και τη συμμετοχή του στη σειρά, αλλά και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο καλλιτεχνικός χώρος αυτή τη δύσκολη περίοδο. Μεταξύ των άλλων, μίλησε κι για τις συνθήκες που συνάντησε στη πόλη του Βόλου κατά τη διάρκεια της περιοδείας του.

Σχεδόν Ενήλικες

Σύμφωνα με τον ίδιο, η πένα και το ταλέντο της Μυρτώς Κοντοβά, σε συνδυασμό με την πολύχρονη γνωριμία τους, ήταν καθοριστικός παράγοντας στην απόφαση του, ενώ η προσεγμένη επιλογή του κάστ συνέβαλε στο να πει «ναι», χωρίς δεύτερη σκέψη.

Όπως είπε «Είναι πολύ θετικό να συνεργάζεσαι με έναν κειμενογράφο σαν τη Μυρτώ, με την οποία έχω ξανά συνεργαστεί στο παρελθόν, όταν ανέλαβε τη μουσική επιμέλεια στις συναυλίες της Άννας Βίσσης. Επίσης, όλοι οι ηθοποιοί είναι διαλεγμένοι ένας προς ένας. Είναι πολύ όμορφο να συμμετέχεις σε μία δουλειά με εξαιρετικό κείμενο και φιλικό περιβάλλον. Έχουμε καταφέρει να σχηματίσουμε μία παρέα που γνωρίζουμε κι εκτιμάμε ο ένας τον άλλον. Γενικά είμαι επιλεκτικός στις συνεργασίες μου. Οι άνθρωποι διαμορφώνουν την εμπειρία και με αυτό το κριτήριο λειτουργώ στη ζωή μου».

Όσον αφορά στον ρόλο που υποδύεται, εξήγησε ότι «Η έμπνευση της Μυρτώς κυμαίνεται ανάμεσα σε Ταραντίνο κι Αλμοδοβάρ, καθώς χρειάζονταν μία γερή δόση κωμωδίας και μίας κόντρα κωμωδίας, ώστε να μην καταλήξουμε κάρακτερ», ενώ πρόσθεσε ότι «Η Μυρτώ σκέφτηκε έναν ρώσο μπράβο και προφανώς, λόγω της καταγωγής μου, ήμουν κατάλληλος».

Παράλληλα, όπως ενημέρωσε, τα επεισόδια του σίριαλ έχουν ολοκληρωθεί κι ο ίδιος θα μας «κρατάει συντροφιά» μέχρι το τέλος της σεζόν, από τη συχνότητα του Mega.

Μελλοντικές συνεργασίες

Τον κ.Σβιτάιλο, όπως εξομολογήθηκε, θα τον συναντήσουμε τον Μάρτιο στην καινούργια παραγωγή της COSMOTE TV, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαβασιλείου, με τον οποίο είχαν δουλέψει μαζί και το καλοκαίρι στη σειρά «42 βαθμούς Κελσίου». Βέβαια, όπως τόνισε «Καθημερινά αλλάζουν τα δεδομένα. Δεν γνωρίζουμε πότε θα επαναλειτουργήσουν τα θέατρα, βρισκόμαστε σε αναμονή. Ήδη η παράσταση Μόμπι Ντικ που ήταν να ανέβει στο μέγαρο μουσικής τον Μάρτιο, μεταφέρθηκε για τον Σεπτέμβριο».

Σχετικά με την είδηση που διέρρευσε τον προηγούμενο μήνα για την πιθανή συμμετοχή του στο Survivor, σχολίασε «Αυτή ήταν μία ψευδής πληροφορία που αναπαράχθηκε από διάφορα μέσα κι δεν ίσχυε ποτέ, καθώς δεν δέχτηκα καμία πρόταση, αλλά και να δεχόμουν δεν θα μπορούσα να πάω. Το παιδί μου είναι ακόμη πολύ μικρό και είναι δύσκολο να χάνεις στιγμές μαζί του. Ίσως να το σκεφτόμουν, εάν ήμουν πιο νέος κι χωρίς παιδιά».

Οικονομική κατάσταση-Θέατρο

Με εναλλακτικούς τρόπους προσπαθούν να βιοποριστούν αυτό το διάστημα οι ηθοποιοί, όπως ανέφερε ο κ.Σβιτάιλο, ενώ η δυσμενής κατάσταση που βιώνουν δεν είναι ένα καινούργιο φαινόμενο. Όπως υπογράμμισε «Πλέον βγαίνουν στην επιφάνεια όλα τα κενά και τα προβλήματα που ξεκίνησαν πριν δέκα χρόνια (π.χ. απλήρωτες πρόβες, δύσκολες συνθήκες εργασίας και ο τρόπος πληρωμής που συνεχώς υποβαθμίζεται). Με το επίδομα δεν μπορεί να επιβιώσει κανείς σε κανέναν τομέα» κι πρότεινε την εκ θεμελίων αναβάθμιση του υπάρχοντος συστήματος σε ακέραιο, στο οποίο κανείς δεν θα περιορίζεται.

Ο ίδιος, όπως δήλωσε, όντας νέος γονιός ανησυχεί ιδιαίτερα για την πανδημία που ταλανίζει τη χώρα μας και προτρέπει τον κόσμο να προσέχει, να ακολουθεί τις οδηγίες των ειδικών, να μην πανικοβάλλεται και να προσαρμοστεί στο καινούργιο μέλλον που “διαβρώνει” όσα ξέραμε.

Συν τοις άλλοις, αναφέρθηκε στην εμφάνιση της τηλε-παράστασης, λέγοντας χαρακτηριστικά «Μία ζωντανή θεατρική παράσταση δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την τηλε-παράσταση, διότι “χάνεται” η μυρωδιά, ο φυσικός ήχος και τα χρώματα του θεάτρου. Ωστόσο, οι LiveStreaming παραστάσεις μπορούν να αναδείξουν ένα άλλο είδος τέχνης».

Για το «τσουνάμι» καταγγελιών πολλών καλλιτεχνών, με αφορμή την υπόθεση της κα. Μπεκατώρου, δε θέλησε να προβεί σε καμία δήλωση, καθώς όπως είπε «Αυτά είναι υπόθεση των αρμόδιων αρχών και όχι του λαϊκού δικαστηρίου».

Χορός

Ο χορός στη ζωή του «μπήκε» σε πολύ νεαρή ηλικία, όπως είπε «Ήμουν υπερκινητικό παιδί και η μητέρα μου με πήγαινε σε διάφορες δραστηριότητες. Γρήγορα διέκρινε τη κλίση μου στον χορό, αφού κι η ίδια είχε σπουδάσει το αντικείμενο».

Παρ’ όλα αυτά, όπως παραδέχτηκε, του πήρε αρκετό χρόνο μέχρι να κατασταλάξει, αφού όπως όλα τα παιδιά ήθελε να πηγαίνει κόντρα στη μητέρα του. Σε ηλικία 16χρονών, όπως υποστήριξε, πήρε τη μεγάλη απόφαση να ασχοληθεί με τον χορό επαγγελματικά. Τότε του αναγεννήθηκε η ανάγκη να εκφράσει τα συναισθήματα του, μέσω αυτού, γιατί όπως σημείωσε «Ο χορός είναι ένας ευγενικός τρόπος έκφρασης και δεν χρειάζεται να μιλήσεις, μιλάς με το σώμα σου».

Στο θέατρο «εισχώρησε» μέσω του χορού, όπως εξήγησε «Ήταν η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων, αφού ο χορός είναι αναπόσπαστο μέρος του θεάτρου». Το ένα έφερε το άλλο και βρέθηκε στον κινηματογράφο, όπως διευκρίνισε «Το θέατρο και ο κινηματογράφος είναι δύο διαφορετικές διαδικασίες, αλλά με την ίδια βάση, τη ψυχολογική προσέγγιση του ρόλου».

Πρότυπα κι επιρροές

Πρότυπο για εκείνον, όπως δήλωσε, αποτέλεσε ο Μπαρίσνικοφ, καθώς ήταν πιο κοντά στην εποχή του, ενώ παράλληλα τον «σαγήνευση» το ιστορικό του υπόβαθρο, λέγοντας ότι «Το γεγονός ότι έφυγε από τη Σοβιετική Ένωση, γιατί δεν ήθελε να χορεύει αυτά που του υποδείκνυαν, ήταν ένα δυνατό παράδειγμα για εμένα. Για να βάλεις τον εαυτό σου στη χορευτική διαδικασία, η οποία πολλές φορές είναι σκληρή κι δεν σου αποφέρει πολλά, απαιτείται δύναμη».

Ακόμη, πρόσθεσε ότι μεγάλωσε σε μία οικογένεια που γνώριζε τον Νουρεγιεφ  και μάλιστα τον εντυπωσίασε όταν εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα που πολύς κόσμος τον γνώριζε.

ΔΗΠΕΘΕ Βόλου

Απογοήτευση και θλίψη προκάλεσαν στον κ. Σβιτάιλο οι υποδομές του ΔΗΠΕΘΕ Βόλου, όταν το επισκέφτηκε το 2019 με αφορμή τη περιοδεία της παράστασης «Εκκλησιάζουσες», στην οποία συμμετείχε.

Όπως επισήμανε «Έπαθα κατάθλιψη με το θέατρο του Βόλου. Παίζαμε σε άθλιες συνθήκες, με ετοιμόρροπες υποδομές κι αλλάζαμε σε σημεία που απορούσες. Είναι κρίμα, ο Βόλος είναι μία σημαντική πιάτσα. Παλαιότεροι ηθοποιοί μου έλεγαν ότι το πώς θα πάει όλη η περιοδεία θα εξαρτηθεί από τον Βόλο, καθώς ήταν ένα δυνατό ΔΗΠΕΘΕ. Γι’ αυτό, μας ενδιέφεραν οι κριτικές που γράφονταν από τη πόλη σας», ενώ συμπλήρωσε πως «Ένα ΔΗΠΕΘΕ με αξιοπρεπείς συνθήκες είναι αρκετό για να δημιουργήσει μία δραματική σχολή που θα προσφέρει εφόδια, ώστε τα νέα παιδιά που επιθυμούν να ακολουθήσουν τον “δρόμο” της υποκριτικής, να μην εγκαταλείπουν τη πόλη τους. Δεν είναι τυχαίο που η Μελίνα Μερκούρη επέλεξε τον συγκεκριμένο τόπο».

Κλείνοντας, σημείωσε ότι ο Βόλος και τα γραφικά χωριά του είναι από τα ομορφότερα μέρη, με καλό φαγητό και μεζέδες.

Απάντηση