Τις τελευταίες μέρες καταγγέλθηκαν στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου & Θεσσαλίας, πολλά περιστατικά «απάτης τεχνικής υποστήριξης».
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση:
Τεχνικοί που συνήθως μιλάνε αγγλικά καλούν από τηλεφωνικά νούμερα συνήθως του εξωτερικού ζητούν πρόσβαση στον υπολογιστή, στο κινητό ή το tablet με την πρόφαση ότι έχει προσβληθεί από κακόβουλο λογισμικό ή ότι παρουσιάζεται μια σοβαρή δυσλειτουργία στα windows. Απώτερος στόχος τους είναι να εγκαταστήσουν λογισμικό κακόβουλης λειτουργίας ή άλλα ανεπιθύμητα προγράμματα που μπορούν να κλέψουν τα προσωπικά σας δεδομένα ή να βλάψουν τη συσκευή σας και να σας πείσουν να τους πληρώσετε για τις υπηρεσίες τους.
Μην απαντάτε σε τέτοιου είδους συνομιλίες. Κλείστε το τηλέφωνο.
Οι απατεώνες καλούν απευθείας στο τηλέφωνο και προσποιούνται ότι είναι εκπρόσωποι μιας εταιρείας τεχνολογίας. Στη συνέχεια, μπορεί να σας ζητήσουν να εγκαταστήσετε εφαρμογές που τους παρέχουν απομακρυσμένη πρόσβαση στη συσκευή σας. Συχνά εγκαθιστούν λογισμικό κακόβουλης λειτουργίας, ransomware ή άλλα ανεπιθύμητα προγράμματα που μπορούν να κλέψουν τις πληροφορίες σας ή να βλάψουν τα δεδομένα ή τη συσκευή σας.
Οι απατεώνες μπορούν επίσης να ξεκινήσουν μια επικοινωνία προβάλλοντας πλαστά μηνύματα σφάλματος σε τοποθεσίες web που επισκέπτεστε και να εμφανίσουν αναδυόμενα μηνύματα. Αυτά τα ψεύτικα μηνύματα σφάλματος στοχεύουν στο να σας τρομάξουν ώστε να καλέσετε τη “γραμμή εξυπηρέτησης τεχνικής υποστήριξης”, εμφανίζοντας αριθμούς υποστήριξης και πείθοντάς σας να τους καλέσετε.
Όταν επικοινωνείτε με τους απατεώνες, εκείνοι μπορούν να σας προσφέρουν πλαστές λύσεις για τα “προβλήματα” και να ζητήσουν να πληρώσετε με τη μορφή εφάπαξ χρέωσης ή συνδρομής με Bitcoin ή με δωροκάρτες.
Πώς θα προστατευτείτε από απάτες τεχνικής υποστήριξης:
– Καμία εταιρεία πληροφορικής δεν αποστέλλει μηνύματα email ούτε προβαίνει σε τηλεφωνικές κλήσεις τεχνική υποστήριξη για να επιδιορθώσει τον υπολογιστή σας.
– Αν εμφανιστεί ένα αναδυόμενο μήνυμα ή μήνυμα σφάλματος με έναν αριθμό τηλεφώνου, μην καλέσετε τον αριθμό.
– Κατεβάζετε λογισμικό μόνο από επίσημες τοποθεσίες.
– Η τεχνική υποστήριξη καμίας εταιρείας δεν θα ζητήσει ποτέ να πληρώσετε για την υποστήριξη με Bitcoin ή με δωροκάρτες.
– Να χρησιμοποιείτε λογισμικό προστασίας από ιούς και να το διατηρείτε ενημερωμένο.
– Να χρησιμοποιείτε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης.
– Να μην ανοίγετε ύποπτα συνημμένα και μην κάνετε κλικ σε ασυνήθιστες συνδέσεις σε μηνύματα.
Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που ένας απατεώνας της τεχνικής υποστήριξης έχει ήδη τα στοιχεία σας:
-Καταργήστε την εγκατάσταση των εφαρμογών που οι απατεώνες σας ζήτησαν να εγκαταστήσετε.
– Αλλάξτε τους κωδικούς πρόσβασης.
– Επαναφέρετε τις ρυθμίσεις στις συσκευές που απέκτησαν πρόσβαση οι απατεώνες.
– Εκτελέστε πλήρη σάρωση ασφαλείας για τον εντοπισμό μολυσμένων ή επικίνδυνων προγραμμάτων με τη βοήθεια ενημερωμένου λογισμικού ασφαλείας.
– Επικοινωνήστε άμεσα με τη τράπεζα σε περίπτωση πραγματοποίησης συναλλαγών που δεν αναγνωρίζετε.