Ζαν Πολ Μπελμοντό: Ο «Μπεμπέλ» δεν μένει πια εδώ

45

Στην τελευταία σκηνή από το φιλμ «Ο επαγγγελματίας» ο Ζαν Πολ Μπελμοντό, ο «Μπεμπέλ» όπως είναι το χαϊδευτικό του στον γαλλικό κινηματογράφο,  υποδύεται έναν πρώην πράκτορα των Γαλλικών Μυστικών Υπηρεσιών, τον οποίο «πούλησαν» στην τελευταία του αποστολή στην Αφρική όπου είχε μεταβεί για να σκοτώσει έναν δικτάτορα.

Αφού αποδρά επιστρέφει στο Παρίσι διψασμένος για εκδίκηση και έχοντας στο κατόπι του τους πρώην συναδέλφους του αρχίζει να πλέκει τον ιστό της αράχνης για όσους εμπλέκονταν στην τελευταία σκηνή της ταινίας οπλισμένος με αυτό το γοητευτικά αλήτικο στυλ λέει πλησιάζοντας μια ομάδα πρακτόρων: «Ο Ροζέν είναι νεκρός, ο Τζαλά είναι νεκρός κι όσο για μένα αποφασίζουν τώρα…».

Δεκαετίες μετά από εκείνη την σκηνή, στα 88 του χρόνια πλέον ο Ζαν Πολ Μπελμοντό έφυγε σήμερα από την ζωή αφήνοντας μόνο του ουσιαστικά το φιλαράκι του Αλεν Ντελόν.

Αυτόν με τον οποίο έδεσαν στο κλασσικό «Borsalino» σε ένα εκρηκτικό μείγμα γοητείας και αρρενωπότητας, με τον Μπλεμοντό να απολαμβάνει τον ρόλο του στο μέγιστο βαθμό.

Ούτως ή άλλως ήταν η χαρά της ζωής αυτός ο τύπος που γεννήθηκε απο τον έρωτα ενός γλύπτη με Ιταλικές ρίζες και μιας Γαλλίδας ζωγράφου, χωρίς να πάρει τίποτε από τις καλλιτεχνικές τους φλέβες.

Από μικρός έδειξε πάθος για το ποδόσφαιρο αρχικά και το μποξ αργότερα εν αντιθέσει με τα μαθήματα του σχολείου, για τα οποία αδιαφορούσε πλήρως.  Σε ηλικία 16 χρόνων θα ξεκινήσει μια καριέρα στην πυγμαχία η οποία θα αποδειχθεί πολύ σύντομη, αφού το άθλημα απαιτούσε θυσίες και σκληρή προπόνηση. Κάτι που ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με την mentalite του νεαρού Ζαν Πολ, ο οποίος κάπνιζε πολύ, έβγαινε πολύ και ήταν λάτρης της καλής ζωής που περιελάμβανε ποτό, ξενύχτια και γυναίκες. Μπορεί γι’ αυτό να στράφηκε στην υποκριτική και τελειώνοντας την Εθνική Δραματική Σχολή Τέχνης του Παρισιού άρχισε αυτό που έμελλε να εξελιχθεί σε μια μεγάλη καριέρα.

Απρόβλεπτη ζωή

Όταν ο Ζακ Λικ Γκοντάρ τον ανακαλύπτει το 1960 έρχεται το «Με κομμένη την ανάσα» ένα ορόσημο της Nouvelle Vague του Γαλλικού κινηματογράφου. «Οταν δέχθηκα το ρόλο» είπε ο Μπελμοντό «ο Γκοντάρ μου έδωσε τρεις σελίδες όπου έγραφε “Ο Μισέλ φεύγει από τη Μασσαλία, κλέβει ένα αμάξι, θέλει να κάνει σεξ ξανά με το κορίτσι, το κορίτσι δεν θέλει, στο τέλος φεύγει ή πεθαίνει – μένει να αποφασιστεί”. Κάθε πρωί που πήγαινα στο γύρισμα μάθαινα τις νέες περιπέτειες του Μισέλ».

Στέκεται στην απέναντι όχθη από τον σαφώς πιο όμορφο Αλέν Ντελόν ως ο γοητευτικός άσχημος του Γαλλικού σινεμά που στα χρόνια θα έρθουν θα κοιμηθεί με καλλονές σαν την Ούρσουλα Άντρες και την Λάουρα Αντονέλλι.

jean-alain
jean-alain-2

Όταν έκανε δεσμό με την πρώτη ήταν παντρεμένος με την Ελοντίν Κοσταντάν από το 1953 και η αποκάλυψη της παράνομης σχέσης έφερε το 1965 το αναπόφευκτο διαζύγιο.

Γενικά δεν ήταν fun του γάμου, αλλά το έκανε άλλη μια φορά το 1989 με την Ναταλί Νταρτιβέλ, όταν εκείνος ήταν 56 και εκείνη 24 ενώ επισημοποίησαν την σχέση τους το 2002!

Η κινηματογραφική χάρη του εντωμεταξύ είχε φτάσει από το Ριο Ντε Τζανέϊρο μέχρι την Αθήνα, όταν έπαιξε στο φιλμ «Οι διαρρήκτες» με τον Ομάρ Σαρίφ, το οποίο περιείχε μια καταπληκτική σκηνή καταδίωξης.

jean-1
Jean-2
jean-3

Στην μυθιστορηματική ζωή του, καταγράφηκε ως τελευταία του σύντροφος η Μπάρμπαρα Γκαντόλφι, πρώην κουνελάκι του Playboy, η οποία κατηγορήθηκε για ξέπλυμα χρήματος.

Ο Μπελμοντό δέχθηκε απειλές κατά της ζωής της κόρης του για την υπόθεση, έχοντας ήδη υποστεί ένα εγκεφαλικό το 2001, που όμως το ξεπέρασε.

Σήμερα έφυγε αφήνοντας πίσως του την αύρα ενός γοητευτικού αλήτη της Nouvelle Vague, του κηνηγημένου νεαρού που ξεψυχά στα χέρια της Τζιν Σίμπεργκ, αλλά και του «Επαγγελματία» που περπατά προς το ελικόπτερο αγέρωχος προς την δική του «έξοδο» και δεν κοιτάζει πίσω.

protothema