Έβελυν Σιαβελή: “Ανησυχούμε για το πότε και αν θα διεξαχθούν εξετάσεις” – Συνέντευξη στη Δέσποινα Κοτρόγια

106

Έντονη ανησυχία και προβληματισμό έχει προκαλέσει η προληπτική αναστολή των φροντιστηρίων γλωσσομάθειας, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας κατά του Covid-19, για το εάν και πότε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις.

Ωστόσο, όπως δήλωσε στην ηλεκτρονική εφημερίδα VOLOS PRESS, η Έβελυν Σιαβελή-Κάρμαλη, ιδιοκτήτρια του ομώνυμου Κέντρου Ξένων Γλωσσών, η προετοιμασία των μαθητών συνεχίζεται εντατικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα παιδιά αισθάνονται ακόμη έτοιμα να δώσουν εξετάσεις, για την πιστοποίηση.

Όπως εξήγησε «Όταν όλα γύρω σου είναι τόσο ρευστά, δεν μπορείς να κρατήσεις εύκολα τον μαθητή προσηλωμένο στο στόχο του. Είναι παιδαγωγική και κοινωνική ανάγκη να επανέλθουμε στη δια ζώσης εκπαίδευση».

Αναφερόμενη στα διαδικτυακά μαθήματα, υποστήριξε ότι αυτά «εισέβαλαν» στη ζωή, τόσο των μαθητών, όσο και των καθηγητών από τον περασμένο Μάρτιο, ξεκινώντας κυρίως με τα παιδιά που βρίσκονταν στη «πρώτη γραμμή» για τις εξετάσεις. Σταδιακά, όπως είπε, η τηλεκπαίδευση επεκτάθηκε υποχρεωτικά από τον Νοέμβριο σε όλες τις τάξεις, κάνοντας μεγαλύτερη την ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα.

Σχετικά με την ύλη ανέφερε ότι «βγαίνει» γρηγορότερα, καθώς πλέον δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιείται περισσότερο οπτικό-ακουστικό υλικό που είναι αρκετά κατανοητό στα παιδιά, ενώ τόνισε ότι «Τα παιδιά μαθαίνουν μέσω των διαδικτυακών μαθημάτων, αλλά δυστυχώς δεν εξελίσσονται άλλοι σημαντικοί τομείς στην προσωπικότητα τους».

Όσον αφορά στη στάση των μαθητών και πως η καραντίνα επηρέασε τη πορεία τους, υπογράμμισε ότι αρχικά τα παιδιά ήταν φοβισμένα, σκεπτόμενα περισσότερο τις οικογένειές τους. Σιγά-σιγά όμως, όπως ανέφερε, έγιναν πιο επιμελείς, όντας ξεκούραστα από το σχολείο ή τις λοιπές δραστηριότητες.

Μάλιστα, όπως είπε χαρακτηριστικά «Περίμεναν με ανυπομονησία το μάθημα, για να συναντήσουν έστω και από την οθόνη τους συμμαθητές τους… Να ξεφύγουν λίγο από την καθημερινότητα του σπιτιού  τους».

Για την απόφαση της υπουργού Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να εξακολουθήσουν να βρίσκονται σε αναστολή  τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, παρότι επαναλειτούργησαν οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχολίασε ότι «Πραγματικά εκπλαγήκαμε, δεν υπάρχει λογική. Εμείς μέσο όρο έχουμε στις τάξεις μας 8 μαθητές και δε μας επιτρέπουν να ανοίξουμε, ενώ στο δημοτικό τα παιδιά είναι κατά μέσο όρο 20, ανά τμήμα. Συν τοις άλλοις, εμείς κρατάμε τα παιδιά στο χώρο περίπου μιάμιση ώρα, οπότε μπορούμε να ελέγχουμε καλύτερα την χρήση μάσκας και αντισηπτικών, απ’ ότι στο σχολείο»

Η κα.Σιαβελή ρωτήθηκε επίσης για τα δίδακτρα και τις συνθήκες που καλούνται να λειτουργήσουν τα φροντιστήρια.

Όπως διευκρίνισε υπάρχουν φροντιστήρια που έχουν βγάλει σε αναστολή εργασίας το εκπαιδευτικό τους προσωπικό και δεν πραγματοποιούνται μαθήματα. Ως εκ τούτου, οι γονείς δεν καταβάλλουν δίδακτρα, ενώ υπάρχουν και φροντιστήρια που συνεχίζουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης «Οι καθηγητές που είναι σε αναστολή και λαμβάνουν το επίδομα ειδικού σκοπού, δεν πληρώνονται από τους γονείς, γιατί απλούστατα δεν κάνουν μαθήματα. Οι γονείς πληρώνουν τα κέντρα ξένων γλωσσών που δουλεύουν διαδικτυακά με προσωπικό που δεν είναι σε αναστολή.  Μην ξεχνάμε ότι η τηλεκπαίδευση  είναι υποχρεωτική σε αυτήν τη φάση της πανδημίας», τόνισε μεταξύ άλλων.

Η κα.Σιαβελή συμπλήρωσε ότι προσπαθούν πάντα να συμβαδίζουν με τις ανάγκες της εποχής, είτε παιδαγωγικά, είτε τεχνολογικά, γιατί η ποιοτική εκπαίδευση φέρει στα παιδιά την προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική πρόοδο, προσθέτοντας ότι πολλά χρόνια τώρα τα κέντρα ξένων γλωσσών αποτελούν βάση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και οι καθηγητές  με τη σειρά τους έχουν αποδείξει την τεράστια συμβολή τους, τόσο στην απόκτηση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, όσο και στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών.

Απάντηση